Jak dobrać odpowiednie krzesła?

Dobór krzeseł to bardzo ważny moment podczas urządzania kuchni. Należy wybrać krzesła, które będą jednocześnie wygodne i łatwe w pielęgnacji. Powinny także pasować wizualnie do stylu pomieszczenia i odpowiadać osobistym gustom domowników.

Krzesła kuchenne powinny być dobrane do całości umeblowania kuchennego, przede wszystkim jednak powinny pasować do kuchennego stołu. Ogólna zasada mówi, że stół i krzesła powinny być do siebie nie tylko materiałem, ale też kolorem i wzornictwem. Najlepiej zdecydować się na kupno kompletu, mamy wtedy pewność, że meble te stanowić będą spójną całość.

Wybierając krzesła do kuchni należy również zwrócić uwagę na materiały, z których meble wykonano. Powinny być odporne na uszkodzenia i zabrudzenia, oraz łatwe w pielęgnacji. Kuchnia to miejsce, w którym meble nieustannie narażone są na kontakt z artykułami spożywczymi. Bardzo łatwo o plamy i zabrudzenia. Dobre krzesła kuchenne to takie, z których szybko i łatwo można usunąć wszelkie plamy. Eleganckie tapicerowane krzesła wybierzmy raczej do oddzielnej jadalni, gdzie ryzyko ubrudzenia krzeseł jest mniejsze.

Krzesła powinny być również odpowiednio dobrane do wielkości pomieszczenia. W małej, wąskiej kuchni, gdzie nie ma możliwości wstawienia stołu, warto wygospodarować kawałek blatu i dostawić do niego hokery barowe. W pomieszczeniu małym, ale umożliwiającym wstawienie stołu, dobrym rozwiązaniem będą tradycyjne taborety, albo krzesła do składania. W przestronnych pomieszczeniach sprawdzą się awangardowe krzesła kuchenne, duże drewniane meble do siedzenia, takie jak krzesła z drewna litego, czy też kuchenne ławy narożne.

Krzesła, na których siedzieć będziemy spożywając posiłki, muszą być stabilne i wygodne. Zwracajmy uwagę, czy nogi krzesła są równe, czy nie chybocze się ono na boki. Dodatkową wygodę i odciążenie kręgosłupa zapewnią oparcie i podłokietniki. Jeśli zależy nam na komforcie, zrezygnujmy raczej z krzeseł metalowych.

Bardzo ważna jest odpowiednia wysokość krzesła. Jeśli będzie ono zbyt niskie – utrudni nam spożywanie posiłków i sięganie po poszczególne rzeczy ustawione na stole. Jeśli będzie zbyt wysokie – podczas jedzenia konieczne będzie bardzo mocne nachylenie się nad talerzem, co obciąża kręgosłup i jest niewygodne. Najbardziej odpowiednia wysokość krzesła to taka, która umożliwia swobodne oparcie łokci na blacie stołu, a jednocześnie nie zmusza do oderwania pleców od oparcia krzesła.